Tengrici Amentü

Amentü ne demektir?

Amentü sözcüğünün kelime olarak anlamı "iman ettim, tasdik ettim, güvendim" olarak Türkçe'ye aktarılır.

İslam'a ait olan bu terimi çekinmeden bizler de kullanmaktayız. Buradaki maksat İslam ile alay ya da Tengriciliği İslam'a yakınlaştırma çabası değildir.

Gök Tanrı inancını, Tengri inancını, temel ilkeleriyle ve iman esaslarıyla bildirmek için bu "Amentü" sözcüğünü yarı-ironik olarak kullanmayı uygun gördük.

Tengricinin Amentüsü



Ben bengü Tengri'ye, doğanın koruyucu-yaşatıcı enerjilerine (ruhlarına), yegane kutsal kitabın Tengri'nin doğası olduğuna, kutlu Türk töresine, ölümden sonra bir olan Tengri ile Tengri'de bir olmaya; iyiliğin ve kötülüğün sorumluluğunun biz insanlara ait olduğuna aklım ile sınayarak inandım.

Öldükten sonra dirilmekten çok; diriyken özde bir insan olmaya gayreti hak bildim. Ben inanıyorum ki sonsuz Gök'ün sonsuz Tengri'si kendisine tapmam için bana yeter, yine inanıyor ve biliyorum ki peygambersiz de Tengri bana yolumu gösterir.

Baş olsun.




8 yorum:

  1. ''atalar ruhu ile ölümden sonra buluşma'' tengriciliğin bilinmezciliğine ters düşmekte. onun yerine ''ölümden sonra bir olan tengri ile tengride bir olmaya'' denmesi bence daha güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söyledin kardeşim.Ölüm, tengriyle sonsuz birleşme durumudur.Doğa ile tam bütünleşmedir.

      Sil
  2. 2nci olarak ''tengriden başka tapacağım bir nesne yoktur'' diyerek tengriyi nesneleştirmek de onun sonsuzluğunu sınırlamaktadır. ''sonsuz göğün sonsuz tengrisi kendisine tapmam için bana yeter'' bence daha vurucu bir ifade.

    YanıtlaSil
  3. sizin derdiniz tengri (TANRI) değil millet içinde ırkçılığı kullanarak ayrılık çıkartmak. Bilge Tonyukuk yaşasaydı en önce sizi yola getirirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış yerdesiniz!

      Sil
    2. İslam kullanılarak bizlere arap milliyetçiliği aşılanmıyor mu?
      İslamda duaları,tapınmaları(ibadetleri)
      neden Türkçe okumuyoruz?
      Allah Türkçe bilmiyor mu?
      Türkçe inancımızı yaşarsak ırkçı oluyoruz,
      arapça inancımızı yaşarsak müslüman oluyoruz !!!
      Bu durumda ırkçı olmamak için Tengriciliği benimsiyoruz.
      Çünkü çok rahatlıkla kendi dilimiz ile inancımızı yaşayabiliyoruz.

      Sil
  4. Şiirsel bir yapıda olursa daha iyi olur…Şair işi ben dönüştürmem…

    YanıtlaSil
  5. " Amentü " ne demek?
    Türkçe söyleyince anlayan olmaz mı diye düşünüyorsunuz?
    Böyle bir kaygınız varsa "inanmak" ve
    "Bilmek" arasındaki ayrımı da ortaya koyun ki, bilmeyen insanlar da öğrenip bilgi dağarcıklarını genişletirler.
    Aydınlatmak,karanlıklara ışık olmak hem aydın olana hem de karanlıkta kalmış olanlara sürekli yarar sağlamıştır.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.